Czcionka
Wersja kontrastowa

Aktualności

Zapraszamy na kolejny trening w ramach cyklu Trenuj z #biegnijlublin!

Od naszego pierwszego spotkania minął prawie tydzień, mamy nadzieję, że już z niecierpliwością czekacie na kolejny trening z #biegnijlublin! A poniżej w kilku słowach o tym co działo się w ubiegłą środę oraz czego spodziewać się jutro i dlaczego warto do nas dołączyć :)

Trening biegowy rozpoczęliśmy od… gadania. Choć ułańska fantazja nie jest nam obca, w bieganiu wychodzimy z założenia, że przed działaniem warto pewne rzeczy przedyskutować i zaplanować. Przedstawiliśmy zatem naszą wizję otwartych treningów biegowych (wstępnie do końca roku będziemy spotykali się co środę o godzinie 18:30 na Stadionie Lekkoatletycznym w Lublinie, jednak miejsce będzie ulegało zmianom). Uczestnicy naszego treningu - licznie zebrani, za co dziękujemy, wypełnili krótkie ankiety o swojej aktualnej formie biegowej oraz planach na przyszłość. Pozwoli nam to lepiej Was poznać i dokładniej planować treningi. Po części teoretycznej udaliśmy się na rozgrzewkę do Parku Ludowego, aby wykorzystać naturalne, miękkie nawierzchnie. Warto o tym pamiętać i część lub nawet większość treningów (w zależności od planów startowych) realizować na właśnie takim podłożu - to zdecydowanie lepszy wybór dla naszych układów: ruchu (mniejsze obciążenia), nerwowego (więcej bodźców z otoczenia), oddechowego (mniej zanieczyszczone powietrze). Po rozbieganiu i serii dynamicznych ćwiczeń dogrzewająco-rozciągających wróciliśmy na stadion, gdzie pod czujnym okiem trenera Dariusza Skury wykonywaliśmy zadania na płotkach. To bardzo uniwersalne narzędzie pozwala poprawić koordynację, zakresy ruchu, siłę mięśni i sprawność ogólną. Choć wydaje się dość proste, przy bardziej skomplikowanych ćwiczeniach wymagało sporego zaangażowania, jesteśmy też pewni, że kolejnego dnia dało o sobie znać np. przy wchodzeniu na schody ;) Ćwiczenia na płotkach warto wykonywać w zasadzie przez cały rok, odpowiednio modyfikując je zgodnie z fazą cyklu treningowego. Nasze spotkanie zakończyło się schłodzeniem, o którym też należy pamiętać, szczególnie po mocniejszych treningach i zawodach! Dla szczególnie zaangażowanych biegaczy organizator #biegnijlublin przygotował upominki od sponsora, warto zatem uczestniczyć w kolejnych zajęciach i zaprosić swoich znajomych :)

Czego możemy spodziewać się jutro? W planach zbliżony zestaw, choć pokażemy nieco inne warianty rozgrzewki i ćwiczeń na płotkach, a całość zakończymy przebieżkami i obowiązkowym schłodzeniem. Przy okazji opowiemy nieco o zbliżającym się wielkimi krokami I Lubelskim Duathlonie i III Lubelskim Biegu Nieustraszonych (zapisy wciąż trwają: KLIK). Plany naszych następnych spotkań będą przedstawiane w podobny sposób, abyście wiedzieli czego się spodziewać ;)

Zapraszamy zatem na jutrzejszy trening - również osoby, które dopiero zaczynają. Ćwiczenia w grupie to większa motywacja i mniejsza monotonia, a pod okiem trenerów zdecydowanie łatwiej o biegowe postępy. Z tego miejsca serdecznie dziękujemy ekipie Lublin Biega oraz trenerowi Dariuszowi Skurze za wspólny trening.

Do zobaczenia!

Nasi sponsorzy

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności .
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.